זהות א־מינית והקשר לאנשים קרייריסטים, היתרונות הסודיים שלך לעבודה

 מה זה  א-מיניות?

א-מיניות נחשב למונח מטריה המאגד מתחתו מספר זהויות מיניות נוספות אך כולם תחת הנחת היסוד כי הגבר, האישה או הא-בינארי המגדיר עצמו תחת זהות זו. חווה רמה כלשהי של אי משיכה מינית. יתכן כי אדם מגדיר את עצמו כא – מיני ועדיין יש לו רמה מסוימת של משיכה מינית אך היא חלשה בהרבה ומזו של האדם הממוצע. דוגמא לכך תהיה כי בחורה א- מינית עשויה להסתכל להעריך ולהתלהב מבחור יפה, אבל היא לא תרצה לעשות שום דבר מעבר להסתכל.

עולם העסקים המודרני מאופיין בשינויים מהירים, תחרויות מגוונות וחיפוש כלפי קדמה. הנושא של זהות מינית שונה נתפס כיום כחולשה בגלל שוני. פה אנו באים לציין כי דווקא האדם הא-מיני , השונה , יכול להיות האדם הקרייריסט בעל הדרייב להתקדם ולהצליח בעבודתו, ולשדרג את החברה בה הוא נמצא. על מנת לדבר. האם יש באמת קשר בין עסקים, קריירה וזהות מינית? האם זהות א־מינית יכולה לשפר את הסיכויים שלנו להצלחה קרייריסטית? במאמר זה, נתעמק בשאלות אלו ונחפש את התשובות.

 המגמה להתקדם בעבודה וזהות א־מינית

לאנשים בעלי זהות א־מינית יש פעמים רבות ההבנה מעמיקה כלפי רגשות הסביבה.  זה נובע מכך שאנשים רבים בעלי שוני מהנורמה החברתית נוטים ללמוד רמזים סוציאליים בצורה יותר בולטת, לעיתים מסקרנות גרידא ולעיתים כמנגנון הגנה. היכולות להבין את האחר יכולה להיות חשובה בעבודות רבות, כאשר יש לנו שכיר שיודע לזהות מתי העסקה מוצאת חן כלפי הצד השני ומתי לא, יש לנו יתרון מופלא בעסקים. כמו כן בעבודות בעלי מאפיינים שירותים, יתכן כי אלו יהיו העובדים האדיבים ביותר שעדיין יוכלו לשמור על מדניות החברה

 התקדמות טכנולוגית, וזהות א־מינית

הגמישות בעבודה והרצון להתקדם הם אחד הערכים המרכזיים שמשפיעים על קריירה מוצלחת. זהות א־מינית יכולה להשפיע  לחיוב על הקריירה המקצועית של מועמד. זאת מכיוון שאנשים רבים בעלי נטייה א- מינית מחפשים התפתחות  ביכולות במקום הזמן שרובנו מקדישים למיניות. הם יכולים להעניק את עצמם לתחום הקריירה שלהם ב100% . למצוא משמעות נוספת בעצמם דרך התמקדות בנושאים חדשים בעבודה ושילוב של כלים וטכנולוגיה חדשה. הם אף מסוגלים להגיע למצב של היפר פוקס בעבודה. לחלקם יש פחות לחץ בית והרבה יותר מסוגלות להתגמש בשעות. כל זה בהחלט יכול להפוך אותם לעובדים אמינים וחדשניים בעלי יכולת להצליח בתחום המקצועי.

קידום נראות וקבלה א־מיניות בעסקים

במה נראות וייצוג א-מיניים יכולה לעזור לעסק שלכם? בשביל להבין את זה עלינו להבין למה אנשים א־מיניים רוצים להתקדם בעבודה? התשובה כשחושבים על זה לעומק די ברורה: גם אנשים א־מיניים רוצים לשרוד כלכלית ולצלוח בעולם העסקים, כמו כל עובד ועובדת אחרים. ההבנה שהזהות המגדירה אותם מתקבלת וכי הם לא צריכים להירתע ולהסתיר את הזהות שלהם יכולה להיות הקלה ולתרום ליכולות שלהם כעובדים. ההבנה שחלק מהותי בהגדרה שלך לא נתפס רק כדבר שלילי ושונה, יכולה להשפיע על בחירת קריירה מאתגרת למרות חששות. זה נותן לעובד שקט נפשי וליכולת להתרכז כלומר, קידום של קבלה ונראות עבור א- מיניים בעסק נותנת לנו עובדים יעילים יותר, ממוקדים יותר ומפוקסים יותר.

הקשיים של אנשים א־מיניים במקום העבודה

לצד היתרונות, אנשים א־מיניים יכולים להתמודד עם קשיים במקום העבודה אבל קשיים אלו אינם קשורים למיניות שלהם אלא ליחס הסביבה אליהם בגלל המיניות שלהם.  כלומר אנשים א-מיניים עשויים לחשוש לדבר על עצמם ולהרגיש לחץ להיראות 'כמו כולם' אשר עלול להשפיע עליהם נפשית בעבודה ולהכניס אותם למתחים מרובים. גם לאחר יציאה מהארון הם עלולים להרגיש שפרטיותם בסכנה כאשר בסביבה העבדותית ישנה התמודדות עם סטיגמות ואפליה. דוגמא להתנהגות שלילית כזו הם משפטים כדוגמת:  "איך אתה יודע בלי לנסות?", או "אתה לא א-מיני , סתם היה לך סקס גרוע!" ושלל שאלות חודרניות. התמודדות מול סטיגמות כאלו בסביבת עבודה לא מתקפת עשויה  להיות מאתגרת. יחד עם זאת, המגמה להתקדמות וקבלה עשויה להפוך את האתגרים לפתירים, אם המנהלים יכולים להביא הרצאות על הנושא, לתקף עובד שבא עליהם ומתלונן על יחס לא נעים מול עובד אחר, לגשת לעובד האחר וליצור הידברות . ובעיקר אמירה חד משמעית שתוצר העבודה ואיכות האדם יותר קרטים להנהלה מאשר המגדר והמיניות של אותו אדם. השיפור גם יהיה לא-מינים וגם לכלל העובדים מקהילת הלטה"ב.

מסקנה:

זהות א־מינית והמגמה להתקדם בעבודה משתלבים במציאות היום יומית שלנו בעולם העסקי. השניים יכולים להיות תומכים זה בזה, כאשר התפתחות וקבלה של הזהות המינית יכולה להביא לשיפורים משמעותיים בקריירה. בסופו של יום, אם נרגיש שמקבלים אותנו רוב הסיכוי שנרצה להוכיח שהיחס הטוב שקבלנו ראוי.

  • שתף את הפוסט