איך לעבור ראיון עבודה

ראיון עבודה יכול להיות חוויה מורטת עצבים, אחת השאלות שבאמת שואלים אותנו ללא הפסקה היא איך לעבור ראיון עבודה? ואנחנו תמיד עונים שהכנה מבעוד מועד יכולה לעזור לכם לוודא שאתם מוכנים לכל שאלה שעתידה לבוא.
הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לך להבין איך לעבור ראיון עבודה בהצלחה!

 

תחקרו את החברה

הקדישו זמן לחקור את החברה והתפקיד לפני שאתם מגישים מועמדות, במידה ולא עשיתם את זה כדאי שתעשו זאת לפני שתגיעו לראיון, חשוב שתדעו כמה שיותר על החברה, המוצרים, השירותים והתרבות שלה. כדאי גם להכיר את המתחרים שלהם כדי שתוכלו לדבר בצורה חכמה על הענף בכללותו. ביצוע מחקר זה יראה למעסיקים פוטנציאליים שאתם רציניים לגבי העבודה והתפקיד.
לדעת כמה שיותר על התפקיד יעזור לכם להיות מוכנים יותר כאשר המראיין ישאל שאלות על מה שאתם יודעים על החברה או התפקיד.

 

הציגו את עצמכם בצורה מקצועית

אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה להציג את עצמכם בצורה ראויה? יש כמה דברים שבוחנים אותם במהלך ראיון עבודה.לכן חשוב לשים דגשים על כמה מרכיבים לדוגמא: טיפוח אישי, בגדים מותאמים (ג'ינסים ללא קרעים, חולצות צנועות עדיפות למכופתרות, סריגים או אריגים וכו', הגעה בזמן לראיון העבודה ואפילו להקדים מעט יתן לכם יתרון והבאת עותקים נוספים של קורות החיים שלך ושל מכתבי המלצות במידת הצורך. בנוסף, חשוב שתשמור על קשר עין עם המראיין/ים. זה יראה להם שאתה בטוח ביכולות שלך ומוכן לענות על כל שאלה שיש להם.

איך לעבור ראיון עבודה? ג'וב פרנדלי

 

היו מוכנים לשאלות נפוצות בראיון

סביר להניח שבמהלך הראיון שלך, תישאל שאלות נפוצות כמו "מה עושה אותך מתאים לתפקיד הזה?", "מה יהיה הכוח הכי גדול שלך בתפקיד הזה?", או "ספר לי על עצמך". חשוב להכין את התשובות מבעוד מועד, כך שכאשר השאלות הללו עולות, תוכל לענות עליהן בביטחון מבלי למעוד במילים שלך או להרגיש מבולבל.

 

תהיה מוכן לשאלה הנפוצה ביותר: מהן התכונות השליליות שלך?

השאלה המפחידה ביותר שיכולה להיות בראיון עבודה היא כמו "מהן התכונות השליליות שלך?". חשוב לזכור שהשאלה הזו לא נועדה להכשיל אותך או לגרום לך להרגיש לא בנוח. במקום זאת, זו הזדמנות עבורך להראות למראיין עד כמה אתה מודע לעצמך וישר.
היו כנים לגבי החולשות שלכם, כאשר עונים על שאלה זו, חשוב להיות כנים ופתוחים לגבי החולשות שלך. כדאי להימנע מלפרט תכונות כלליות כמו "אני חרוץ מדי" או "יש לי יותר מדי התלהבות מהעבודה" שאינן מטפלות נוגעות בחולשות באמת. הקפידו לבחור דוגמאות לחולשות הרלוונטיות לתפקיד אליו אתם פונים. לדוגמה, אם התפקיד דורש מישהו עם כישורים ארגוניים חזקים אך ארגון אינו אחד מנקודות החוזק שלך, הקפד לציין זאת ולהסביר אילו צעדים נקטת או תוכל לנקוט על מנת לשפר את כישורי הארגון שלך.

 

ענה על שאלות מתוך מחשבה

כשאתה עונה לשאלות במהלך ראיון, זה קריטי שתקדיש את הזמן שלך לפני שתגיב כדי שתוכל לספק תשובות מתחשבות במקום פשוט לפלוט משהו בלי לחשוב עליו קודם. בנוסף, תרגל הקשבה אקטיבית על ידי חזרה על מה שנאמר לפני מתן תשובה; זה יפגין הבנה מצדך וכן יראה כבוד לדעה או לשאלתו של המראיין. לבסוף, הימנע ככל האפשר משימוש במילות מילוי כגון "כאילו" או "אממ"; המילים האלה יכולות לגרום לך להישמע לא מוכן או לא מקצועי.

 

שאל שאלות כדי להראות את התעניינותך

שאילת שאלות בסוף ראיון היא דרך מצוינת להראות עניין בתפקיד ולהוכיח שאתה עוסק בלמידה נוספת עליו. זה גם מראה שלקחת יוזמה על ידי ביצוע מחקר על החברה לפני כן, ואתה רוצה לקבל יותר תובנה לגבי איך העבודה שם תיראה ביום יום. כמה שאלות טובות עשויות לכלול שאלה לגבי הציפיות שלהם מעובדים חדשים, אילו אתגרים הם צופים עבור מישהו שמתחיל בתפקיד זה, או כיצד הצוות שלהם עובד יחד בשיתוף פעולה לקראת מטרות משותפות.

במילים אחרונות, ראיון עבודה דורש הכנה וביטחון, אבל עם מספיק תרגול ומחקר, כל אחד יכול לעשות את זה! על ידי מחקר על החברה מראש, הכנת תשובות לשאלות נפוצות ושאילת שאלות על התפקיד בחברה, הווי חברתי בתום ראיון, תוכלו בהחלט להבטיח את מקומכם.
צוות ג'וב פרנדלי מזמין אתכם למצוא את משרת החלומות שלכם ומאחל לכם הצלחה רבה בראיון העבודה!

  • שתף את הפוסט