למה חשוב שמקום עבודה יהיה ידידותי ללהט"ב?

יצירת סביבת עבודה ידידותית לקהילה הגאה

בעולם העסקים של היום, חשוב לעסקים לטפח סביבה בטוחה ומסבירת פנים לכל העובדים.
יצירת סביבת עבודה ידידותית ללהט"בק והפיכת העסק למקום עבודה מכיל, יכול להועיל לכולם הן למעסיק והן לעובד במובנים רבים.
מדוע חשוב כל כך לעסקים לתת עדיפות ליצירת תחושת שייכות וקבלה לעובדי ה-LGBTQ+ שלהם?

יצירת תרבות של הכלה

יצירה של תרבות מקום עבודה מכיל מעודדת שיתוף פעולה פרודוקטיבי יותר בין העובדים וגם משפרת את  מעורבות העובדים ושביעות הרצון שלהם ממקום העבודה.
יצירת תרבות של הכלה פירושה שכולם מרגישים בנוח להיות עצמם מבלי להרגיש שהם נשפטים או מופלים לרעה בגלל נטייתם המינית, הזהות המגדרית או הביטוי המגדרי שלהם.
תחושת השייכות הזו הוכחה כבעלת השפעות חיוביות על ביצועי העבודה, כאשר עובדי LGBTQ+ מרגישים בטוחים יותר בהבעת רעיונותיהם בפגישות ומרגישים פחות מאוימים כשהם משתתפים בפעילויות קבוצתיות. תחושת השייכות הזו עוזרת גם לטפח מערכות יחסים טובות יותר בין עמיתים לעבודה מכיוון שאנשים מסוגלים להתייחס זה לזה טוב יותר אם הם מרגישים שהם יכולים להיות פתוחים לגבי מי שהם מבלי לחשוש משיפוטיות או אפליה מצד עמיתיהם.

היתרונות בלהיות עסק ידידותי ללהט"בק

להיות עסק ידידותי ללהט"ב מגיע עם "סט פרסים" משלו.
ראשית, עסקים שנותנים עדיפות ליצירת תחושת הכלה, נוטים להראות פרוגרסיביים ומודרניים יותר מעסקים שאינם הופכים את ההכללה לחלק מהאג'נדה החברתית-עסקית שלהם .
יתר על כן, קידום הגיוון בארגון יכול לעזור למשוך עובדים מוכשרים מובילים מקהילת הלהט"בק, שנמנעים מהגשת מועמדות לארגון מעצם הפחד או דעות קדומות, עובדים כאלו יכולים לתהות איך זה יכול להיות לעבוד בארגון שבו הם עשויים לא להרגיש מקובלים ודחויים.
שנית מחקר מצא שסביבת עבודה מכילה מובילה לרווחים גבוהים יותר – דבר שכל בעל עסק צריך לקחת בחשבון!

כוחה הכלכלי של הקהילה הגאה

קהילת הלהט”ב בארץ ובעולם היא קהילה חזקה, שיש בה הרבה מובילי דעה וכוח צרכני משמעותי.זו אחת הסיבות שעסקים רבים בעולם מצהירים על עצמם כעל גיי פרנדלי או טרנס פרנדלי – עסק גיי פרנדלי מקבל חשיפה לקהלי לקוחות גדולים יותר, חזקים, דומיננטיים ובולטים בשטח.

הקהילה הגאה בישראל יודעת היטב איך להפעיל את כוחה כדי ליצור שינוי בעולם העסקים והצריכה לטובתה, כך אפשר גם לראות את ההשפעה ואת הכוח של מותגים להט"ב פרנדלי בארץ. דוגמאות טובות לכך הן חברות ענק ברחבי העולם כמו קוקה קולה, DELL, מקדונלדס, וירג’ין, גוגל ועוד רבות אחרות וטובות, אשר מצהירות בגאווה על היותן פרנדלי ללהט"ב, כדי להרוויח את קהל היעד האיכותי של הקהילה, אבל גם כדי לוודא שעובדים להט”בים מרגישים נוח לעבוד שם.

יצירת שינוי חברתי וכלכלי בעזרת שוויון הזדמנויות בעבודה.
איך בדיוק?

מגזרים שונים מודרים באופן קבוע ממשרות שונות ולכן קשה להם יותר להתפרנס. כתוצאה מכך, הם נמצאים במאבק הישרדות.
כאשר יש מגזרים שאינן מצליחים להיטמע חברתית-תעסוקתית, התוצאה היא מערכות רווחה עמוסות מאוד, מערכות תעסוקה עמוסות וצוואר בקבוק שנוצר במערכות המדינה, מה שמשפיע באופן ישיר על כל האזרחים.
לכן, כאשר אנחנו כחברה נתמיד בהעסקת מגזרים ממודרים, מערכות הרווחה יוכלו להיות פחות עמוסות, יהיו פחות אנשים בלשכות התעסוקה, פחות אנשים ברחוב מהסיבה הזו ופחות פשע. ואת כל זה אפשר למנוע על ידי הקפדה על שוויון הזדמנויות תעסוקתי.

במילים אחרונות, בעולם העסקים של היום זה כבר לא מספיק רק לצאת בהצהרות שאתם עסק מכיל, נדרשת עשייה המאשרת את כוונתכם; מעסיקים חייבים לפעול באופן אקטיבי ליצירת סביבה מסבירת פנים לכל העובדים ללא קשר לנטייה מינית, זהות מגדרית או ביטוי מגדרי. פעולה זו תועיל הן למעסיק והן לעובד על ידי טיפוח שיתוף פעולה בין עמיתים לעבודה, תוך הגברת רמות שביעות רצון בעבודה בקרב כוח העבודה שלך – מה שיכול להוביל ישירות לרווחים גבוהים יותר!
על ידי מתן עדיפות ליצירת מקום עבודה ידידותי להט"ב, העסק שלך יבהיר מסר שהוא מחויב לקדם גיוון ולעודד את כל מי שעובד שם להביא את האותנטיות שבו.
רוצים לגלות איך הופכים לעסק להט"ב פרנדלי? התחילו אצלנו מודעת דרושים 🙂 או שתלחצו כאן למידע נוסף!

  • שתף את הפוסט