העסקת עובדים מהקהילה הגאה והקשר לחוק שוויון הזדמנויות

למה להעסיק עובדים מהקהילה הגאה ואיך זה קשור לחוק שוויון הזדמנויות?

רבים חושבים שישראל היא מדינה מובילה בעולם מבחינת היחס והקבלה של קהילת להט"ב, אבל המציאות מראה שאנחנו עדיין רחוקים משם.
במיוחד במקומות עבודה, שבהם להט"ב מרגישים פעמים רבות שעדיף להם להסתיר את מי שהם באמת, כדי שיקבלו אותם, שיכבדו אותם ואפילו כדי שלא יפטרו אותם.
אז ברור שמדובר על מצב בעייתי, אבל מה שלא מספיק ברור זה עד כמה כולם מפסידים מזה.
אבל למה העסקת עובדים מהקהילה הגאה זה ערך שכדאי לקדם ולמה כל חברה שמעסיקה עובדים להט"ב מרוויחה יותר?


הקשיים במציאת עבודה בקהילה הגאה

אם אתם עובדים (או מנהלים, או בעלים) במקום שיש בו עובדים מהקהילה הגאה, שהם גלויים ופתוחים לגבי מי שהם, שהם מרגישים בנוח להתנהג בטבעיות במקום העבודה ושגם מכבדים, אוהבים ומכילים אותם שם – כמו כל אחד אחר – אתם יוצאי דופן.
סקרים ומחקרים רשמיים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי הרוב הגדול של חברי הקהילה מרגישים מופלים לרעה במקומות עבודה, שהרבה יותר קשה להם למצוא עבודה, שהם חוששים לפעמים אפילו להגיש קורות חיים כדי שלא לקבל דחיה כואבת.
במיוחד טרנסג'נדרים מרגישים את האפליה בכל שלב של תהליכי קבלה לעבודה ולאורך תקופת התעסוקה. הם חשים מאוימים ללא הרף מפני פיטורים, מקבלים יחס שונה ומפלה ומתקשים להתקדם בעבודה כמו עובדים אחרים.
לעומת זאת, דווקא חברות מתקדמות ומובילות בשוק העסקים העולמי, מבינות היטב את היתרונות בהעסקת עובדים מהקהילה ואף משקיעות בנושא במידה ראויה להערכה.


למה גוגל מסבסדת תהליכי התאמה מגדרית של העובדים?

בגלל היותה חברה טכנולוגית בקנה המידה הגדול ביותר שיש, עבודה בגוגל היא חלומו הרטוב של כל הייטקיסט.
אך אפילו חברה מבוקשת בשוק העבודה כמו גוגל מבינה היטב, שעובדים איכותיים זה נכס שכדאי להשקיע בו, לטפח אותו וליצור עבורו תנאים אטרקטיביים כדי לשמר אותו לטווח ארוך.
מתוך הבנה שעובדים מהקהילה הגאה חוששים לנסות להתקבל למקומות עבודה שלא מכילים אותם, שהם חוששים לצאת מהארון ושהם חווים קשיים עצומים במגוון תחומים, גוגל משקיעה במיוחד בעובדים מהקהילה.
גוגל החליטה להתמקד דווקא בעובדים מהקהילה הגאה על ידי מתן מענקים לשירותי פונדקאות, הדרכות לעובדי החברה בנושא הקהילה הגאה ואפילו סבסוד תהליכי התאמה מגדרית.
למה הם עושים את זה? כי הם מבינים שכדאי (אפילו להם) להשקיע בהעסקה, שימור וקידום של אנשים מהקהילה הטרנסית בפרט והקהילה הגאה בכלל.
אנשים מוכשרים, מקצועיים, איכותיים ואפילו מומחים בתחומם, פשוט מתפספסים בגלל דעות קדומות ולכן, ארגונים מתקדמים, שחשוב להם להיות מובילים בכל היבט, מקפידים לשמר עובדים איכותיים ולבחור אותם לפי הכישורים והיכולות שלהם בלבד (ולא לפי מגדר, או העדפה מינית כמובן).

 

 

החוק לשוויון הזדמנויות בעבודה

החוק מציין בין היתר באופן מפורש כי אפליה של עובדים על רקע נטיה מינית או מגדר – היא אסורה ולא חוקית. אבל מה שכדאי להבין, זו הסיבה שבגללה קיים החוק.
החוק מיועד לעזור לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה להשתלב בשוק העבודה כדי לעזור להם להתקיים כלכלית באופן עצמאי. מלבד התמיכה שהחוק הזה מציע לאוכלוסיות שבדרך כלל מודרות משוק העבודה, הוא גם מגן על החברה, על הכלכלה ועל המדינה – מפני היווצרות של קהילות נתמכות ועניות בקנה מידה גדול.
היווצרות קהילות כאלה, שאין להן יכולת לספק לעצמן פרנסה, מכבידה מאוד על אזרחי המדינה ברמה הכלכלית, יוצרות בעיה חברתית, פשיעה ועוד.
לכן עמידה בדרישות החוק היא דרך חשובה לתרום גם להתפתחות וחוסן הכלכלי של המדינה עצמה.

לסיכום, העסקת עובדים מהקהילה הגאה הוא מצב שבו כולם מרוויחים. אם גם אתם מבינים את זה ורוצים לתת לארגון שלכם את כל היתרונות בשוק התעסוקה התחרותי – אתם במקום הנכון!
לחצו כאן לפרסום מודעת דרושים!

  • שתף את הפוסט